Gepost op

Slim shoppen 30+

IJdelheid en jong zijn; beiden lijken onlosmakelijk met elkaar verbonden. Jonge tieners vanaf 15+ zijn doorlopend met uiterlijk en (merk)kleding bezig. Dit zet zich voort tot begin 30. Wanneer er wordt gesetteld en er kindjes komen, dan lijken zaken als uiterlijk-voorkomen naar een tweede plan geschoven te worden. Het ontbreekt je simpelweg aan tijd (.. en belang) om volledig 'opgedoft en voorzien van it-accessoires' door het leven te gaan.

30+ en Shoppen? Maak tijd!

Werk, huis en kind slokken menig 30+ moeder volledig op. En op een dag voel je jezelf ineens … een grijze (huis)mus. Waar is die leuke vrouw gebleven, die uren de tijd nam om kleding uit te zoeken, zich shoppend van winkel naar winkel begaf, en maar liefst 5 tot 6 paar nieuwe schoenen per jaar kocht? Die vrouw die nooit de deur achter zich dicht trok zonder een chiq it-parfum te dragen en lipglosses verslond zoals anderen water drinken? Voor teveel vrouwen is dit geschetste beeld maar al te herkenbaar. Geen tijd – geen nieuwe kleding… Shoppen gebeurd tegenwoordig alleen nog maar online. Bij Zalando bijvoorbeeld. Het enige tijdrovende hieraan is het grote aanbod; ben je alsnóg uren bezig… (om over retourpakketjes afleveren bij de lokale sigarenboer nog maar te zwijgen). 

Schoenen en broeken online kopen is niet altijd een even groot succes; in veel gevallen valt de pasvorm slecht uit. Ander zaken, zoals online parfum kopen of bovenkleding uitzoeken, pakken een stuk succesvoller uit; je favoriete parfum ken je immers al en bovenkleding past al snel, dit in tegenstelling tot broeken (heupwerk) en schoenen. Bezint dus eer ge begint. Scheelt heel wat tijd..